Detox

11.01.2017

Taky se po Vánocích cítíte tak všelijak? Každý z nás baštil spoustu dobrot a moc se nehlídal, co? Já jsem se rozhodla, že udělám něco pro sebe a začnu v novém roce malým detoxem.. Jelikož je to můj první detox, rozhodla jsem se jen pro 3denní variantu.

Je důležité si stanovit nějaké základní pravidla. Z toho, co jsem pročetla, jsem si zvolila tyto:

· Nebudu jíst ze začátku maso a nezdravé tuky

· Vyhnu se kávě, alkoholu, černému čaji (pro kuřáky by bylo dobré vypustit i cigarety)

· Nebudu jíst sladkosti ani pít sladké pití

· Nebudu jíst potraviny z bílé mouky

· Nebudu jíst mléčné výrobky a vajíčka

· Nejdůležitější je pitný režim!

· Důležitá je vláknina a antioxidanty

· Doporučuje se do jídelníčku dát i detoxikační bylinky

Je spousta detoxů, které si můžete dopřát od 3, 5, 10 až po 14ti denních detox. Kdo je ten odvážný? Já osobně jsem poprvé zkusila 3denní detox a druhý den jsem měla trošku "krizovku", ale vydržela jsem a časem se budu zlepšovat a detox prodlužovat. Pro pročištění je to opravdu ideální! Ráno jsem pila 250ml zaječické vody (koupíte v lékárně) + celý vymačkaný citrón (tato kombinace má projímavé účinky) nebo je pro nastartování celého metabolismu taky dobré ráno vypít sklenici s vodou a vymačkaným citrónem. Své tělo můžete podpořit i chlorelou nebo spirulinou.

Jak by měl vypadat 7 denní jídelníček?

1.den: sníme 3 jablka a 3 mrkve. Mrkve mohou být i dušené. Nutnost je vypít 1,5 - 2 litry neperlivé vody (pramenité vody)

2.den: sníme také 3 jablka a 3 mrkve, dále můžeme přidat 1 banán a kousek knackebrötu nebo tmavého pečiva. Po celou dobu je nutné dodržovat pitný režim!

3.den: sníme 3 jablka a zeleninovou polévku, kterou si připravíme z hrášku, cibule, celeru, mrkve, česneku a brambor. Doporučuje se polévku dochutit bylinkami a troškou osolit. K obědu i večeři si dáme 1 talíř zeleninové polévky.

4.den: jablka můžeme vyměnit za jiné ovoce. Dáme si další talíř zeleninové polévky. Pokud bychom chtěli, můžeme si udělat zeleninový salát. V této fázi si můžeme k pitnému režimu udělat i zředěné zeleninové šťávy.

5. + 6.den: V tyto dny už můžeme různě kombinovat ovoce a zeleninu či si dopřát polévku, salát, dušenou zeleninu nebo naředěné šťávy. Povolený je také tmavý chlebík a jáhly, kroupy, mořské řasy, rýže nebo pohanka.

7.den: ke kombinaci zeleniny a ovoce můžeme přidat oříšky, luštěniny, semínka i bílé maso. Pořád myslíme na pitný režim. Tento den je náš poslední den detoxu a proto se můžeme pomalu začít vracet k běžné stravě.

Začátek je vždy těžký, ale je důležité myslet na to, že pro sebe něco děláme a prospěje to našemu organismu je dobré se taky za tu pevnou vůli odměnit a jít například na detoxikační masáž.

Pevné nervy a užívejte

A co zkusit půst, jednou za týden....

Víte co je tekutý chlorofyl?

Zdroj: harera.cz

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového

Strava založená především na vláknině (denně by přitom měli zkonzumovat 30 až 38 gramů vlákniny, což odpovídá 2,5 šálkům zeleniny a 2 šálkům ovoce), tucích (např. tzv. omega-3 mastné kyseliny) a proteinech (pomáhají k větší síle a rychlejšímu metabolismu) je způsob, jak se dlouhodobě udržet v dobré kondici a plné síle.

Přírodní antibiotika. Jedna z největších výzev, kterým čelí současná medicína, je zvyšující se odolnost baktérií na farmaceutická antibiotika. Situace je již tak vážná, že ani nová speciální antibiotika na některé patogenní baktérie nejsou účinná. více

Je to velmi jednoduchý prostředek k posílení imunity. Může si jej vyrobit kdokoliv. Když byly moje děti malé, chtěla jsem jim posílit imunitu. Tablety s hlívou ústřičnou mi tehdy připadaly velmi drahé a rodičovský příspěvek na mateřské dovolené moc malý. Přemýšlela jsem, jak to udělat. Vymyslela jsem jednoduchý způsob. Prostě jsem v obchodě...

Selen je stopový prvek, který si tělo neumí vytvořit - minerál pro dobrou náladu, zesiluje účinek vitaminu A, vitaminu C a E. Selen je důležitým prvkem podílející se na stimulaci protilátek, které vyhledávají a ničí virové, bakteriální a houbové infekce v těle. V souvislosti s příchodem jara se mluví zejména o depresích, velkém úklidu a chřipce.,...